Energia termiczna | Czy wiesz, że ogrzewając swoje mieszkanko wykorzystujesz najwyżej dziesięć procent energii a resztę wywalasz prosto w kosmos !!! |
Energia elektryczna | Czy wiesz, że prawie połowę swojej energii elektrycznej zużywasz całkowicie bez sensu ?? |
Energia słoneczna | Czy wiesz, że dostęp do energii słonecznej jest praktycznie zawsze i w różnej formie, czyli na różnej długości fali świetlnej |
Rower elektryczny-elektroniczny
z kamerkami rejestrującymi z tyłu i z przodu z alarmem i zdalnym powiadomieniem przez PMR lub nawet komórkę Rower elektryczny-elektroniczny własnej produkcji Czy łatwo nawet w kilka dni w domku nie mając warsztatu mechanicznego wyposażonego w tokarki, frezarki, spawarki i giętarki można wykonać ?. Żaden problem i to zaledwie za kilkaset złotych można zrobić w pełni wartościowy i funkcjonalny rowerek. Wprawdzie bez obrabiarek i sprzętu pomiarowego będziemy mieli sporo problemów z dziedziny mechaniki jak i elektryki, ale daje się to wszystko jakoś przeskoczyć. Innym problemem i to zdecydowanie większym jest brak w wolnym handlu odpowiednich silniczków, odpowiednich akumulatorów, sprzęgieł czy przekładni. Opis techniczny - Mechanika Podstawowym założeniem w tej konstrukcji było użycie akumulatorów o jak najmniejszej pojemności dla silnika o nominalnie najmniejszej mocy. Wprawdzie technicznie nic nie stoi na przeszkodzie by zastosować silnik nawet mocy 50Ns i więcej o pojemności łącznej akumulatorów 30-40Ah dla napięcia 16V, i startować z punktu zerowego ale to znacznie podnosi koszty zarówno całej elektryki jak i mechaniki. Tak więc przyjąłem całkiem inne założenie a mianowicie start od zera będzie następował za pomocą pedał a dopiero przy nabraniu odpowiedniej prędkości będę włączał napęd elektryczny. Tak więc co zyskuję na takim rozwiązaniu . Moc silnika nie musi być 50Ns ale wystarcza już zaledwie 30Ns a to daje mi dodatkową rezerwę operowanej mocy z 20A – 25A na 10A -12A, czyli maksymalne tzw. szarpniecie prądowe na akumulatorach będę miał prawie o połowę mniejsze, czyli akumulatorki w tym przypadku będą mogły być też o połowę mniejszym prądzie rozruchowym. Wszystko by było proste, gdyby nie fakt, że w tej sytuacji komplikuje mi się sprzęgniecie momentu jazdy z pedałami na moment przejścia [ przejęcia] momentu jazdy na silniku. Czyli musi to odbywać się idealnie płynnie, czyli bez żadnego szarpnięcia rowerem w czasie już dosyć szybkiej jazdy. Ten problem dało się rozwiązać praktycznie idealnie ale przy dodaniu szeregowo dodatkowego sprzęgła. W tej sytuacji praktycznie nie jest wyczuwalne przejście z napędu pedałami na elektrycznie i przechodzi ono z jednego na drugie całkowicie automatycznie. Następny rower wykonam w opcji startu [ duża mocą ] z zera już na samym silniku elektrycznym i przebadam korzyści [ różnice ] ekonomiczno techniczne między oboma rozwiązaniami. - Elektryka - Elektronika Elementy sygnalizacji alarmowej i zdalnego powiadamiania. Oparcie kierownicy pod kątem o ścianę [tak jak widać na zdjęciu] a następnie uzbrojeniu głównego alarmu ustawia czujnik w stan aktywności. Jest kilka sposobów aktywowania alarmu, ale w tej chwili podam tylko jeden. Usiłowanie ustawienia roweru do pionu, automatycznie aktywuje system alarmu, czyli załącza się bardzo głośny Buzzer i następuje jednoczesne wysłanie za pomocą pilota radiowego sygnału kodowego zdalnego powiadamiania do odbiornika noszonego przy sobie osobiście. Układ ma uniwersalne wyjście sterujące, które może załączać dodatkowo [ lub nawet wszystko jednocześnie ] radiotelefon PMR lub specjalny telefon komórkowy. Podstawowy system zdalnego powiadamiania ma zasięg do 50m, przy rozszerzonej opcji dla radiotelefonów do 2km a przy komórce GSM praktycznie nieograniczony. Wkrótce tekst będzie dopisany, zapraszam.
Wizytówka http://www.alfa.rubikon.pl/zbigniew-alama.html Project studies - ubiquitous free energy +48 698 214 057 alfa@rubikon.pl Inna tematyka http://www.alfa.rubikon.pl/ochrona.html
.
|